Moje podejście

Mam na imię Jacek Kaleta i moją pasją jest rozwój osobisty i wspieranie innych w procesie zmiany. Pomagam muzykom rozwiązać problemy i wyjść poza ograniczenia, które stoją na przeszkodzie, aby w pełni cieszyć się grą i zmierzać ku osiągnięciu swojego pełnego potencjału.

Oto przykładowe problemy nad którymi pracujemy w czasie lekcji:

  • stres i trema
  • napięcia i ból
  • trudności w skupieniu
  • trudności w zastosowaniu instrukcji/technik

W mojej pracy opieram się przede wszystkim na Technice Alexandra. Swój 3-letni  kurs nauczycielski ukończyłem w 2015 r. w Westminster Alexander Training Course pod kierownictwem Johna Huntera. 

Moje dyplomy

Certyfikat ukończenia 3-letniego kursu nauczycielskiego techniki Alexandra ze Stowarzyszenia Nauczycieli Techniki Alexandra (STAT) w Wielkiej Brytanii

Certyfikat ukończenia 3-letniego kursu nauczycielskiego techniki Alexandra w Westminster Alexander Training Course w Londynie

Certyfikat kursu podstaw Techniki Alexandra dla młodych muzyków

Moje podejście do pracy jest holistyczne i ciągle ewoluuje.
Praca nauczyciela to dla mnie duży zaszczyt i odpowiedzialność.

Jestem wdzięczny, że mogę robić pozytywny i konstruktywny wkład w życie innych osób. Było to moim celem od 2005 roku, gdy odkryłem, że moim powołaniem jest wspieranie i pomoc innym.

Swoją pracę opieram na tych samych wartościach na których staram się opierać swoje działanie. Oto kilka z tych kluczowych wartości/potrzeb:

  • akceptacja
  • indywidualność
  • szacunek
  • życzliwość
  • wsparcie
  • autentyczność
  • empatia
  • rozwój holistyczny

 

 

Można zatem powiedzieć, że moje podejście w dużym stopniu rezonuje z “humanistycznym” podejściu w terapii.

Moje metodologia opiera się na eksperymentowaniu i eksplorowaniu nowych sposobów myślenia i działania. Zamiast pokazywania poprawnego sposobu robienia rzeczy (jak kiedyś w szkole) pomogę Ci wyjść poza “poprawność/niepoprawność” i znaleźć nowe podejście, które pozwoli Ci:

  • zachować otwartość umysłu na nowe doświadczenia i kreatywność.
  • odkrywanie i uczenie się nowych rzeczy o swojej grze i o sobie, co robi duży wkład zarówno w rozwój muzyczny jak i osobisty.
  • obudzi w Tobie ciekawość i inicjatywę do brania odpowiedzialności za swoje psychofizyczne zdrowie i rozwój muzyczny .

Jestem przekonany, że każdy może wykorzystać technikę Alexandra na swoją korzyść, ale moje zajęcia nie są dla każdego. Jeżeli nie jesteś gotowy/a do wzięcia odpowiedzialności za swoje samopoczucie, nie jesteś gotowy/a z dystansem przyjrzeć się swoim nawykom myślowo-ruchowych i chcesz poprawić coś w swojej grze bez zmiany siebie, to niestety to co oferuję nie jest dla Ciebie.

Jeżeli jesteś otwarta/y na wyjście poza swoje ograniczenia aby uwolnić muzykę, to zapraszam do współpracy!

Zapisz się na moją listę mailingową

Referencje z The Royal College of Music

Oboje znamy Jacka Kaletę od siedmiu lat. Na początku znaliśmy go jako studenta trenującego, aby zostać nauczycielem Techniki Aleksandra w szkole, gdzie oboje byliśmy częścią grona dydaktycznego a później od 2013 roku jako wykwalifikowanego nauczyciela.

Jacek asystował Peterowi w Królewskiej Akademii Muzycznej, gdzie ujawnił się jego talent do pracy z muzykami zarówno w konserwatorium, w grupach jak i indywidualnie.

Jacek traktuje pracę Aleksandra bardzo poważnie i ma głęboki związek z tą ważną pracą, która jest użyteczna dla różnego rodzaju artystów scenicznych a w szczególności dla muzyków.

Posiada doświadczenie jako „nauczyciel przedmiotu” i muzyk jednocześnie więc jest bardzo dobrze wykwalifikowany, aby użyć swoich wysoko rozwiniętych umiejętności w dziedzinie techniki Aleksandra do pracy z młodymi muzykami.

Bez zastrzeżeń chcielibyśmy zarekomendować Jacka i pracę jaką wykonuje.

Chętnie odpowiemy na Państwa bardziej szczegółowe pytania droga mailową, jeśli zostaną uznane za stosowne.

Z poważaniem,

Judith Kleinman

Peter Buckoke