Jacek Kaleta

Jacek Kaleta

Share on facebook
Facebook

Wstępny kurs on-line [wrzesień]

Uwolnij Muzykę – Technika Alexandra
Wstępny kurs online
Poniedziałek 27 kwietnia – poniedziałek 25 maja

Zacznę słowami uczestnika pierwszej edycji mojego kursu:

Jeśli przynajmniej na jedno z tych pytań odpowiedziałaś/eś tak, to prawdopodobnie zainteresuje Cię druga edycja mojego kursu online. Informacje i wsparcie jakie otrzymasz w czasie tego kursu pomogą zrobić Ci pierwsze kroki w kierunku rozwiązania swoich problemów i czerpania większej satysfakcji i przyjemności z gry i śpiewu.

Nazywam się Jacek Kaleta i jestem certyfikowanym nauczycielem Techniki Alexandra. Pomagam muzykom w rozwiązywaniu problemów związanych z grą i wydobyciu swojego pełnego potencjału muzycznego. Pomagam im uwolnić muzykę.


Sekret muzyków klasycznych

Mój znajomy nauczyciel Techniki Alexandra z Londynu wspomniał ostatnio o “sekrecie muzyków klasycznych”. Tym sekretem jest to, że wszystkie akademie muzyczne mają nauczycieli Techniki Alexandra. Niestety jest to prawdą tylko w Wielkiej Brytanii..

Studenci muzyki poprzez Technikę Alexandra otrzymują również szerszą edukację skupioną na tym jak muzyk może dbać o siebie w czasie gry i nie tylko. Poniżej cytuję uczestnika pierwszej edycji kursu online:



Najważniejsza osoba w procesie zmiany – Ty

Prawda jest taka, że nikt inny nie weźmie odpowiedzialności za Twoje samopoczucie i zdrowie – ani pracodawca, ani uczelnia. Tylko Ty jesteś w stanie zainicjować pozytywny proces zmiany w swojej relacji do instrumentu/śpiewu, występu, muzyki i zawodu muzyka.

Technika Alexandra nie jest magiczną pigułką. Wymaga regularnej praktyki – na szczęście będąc muzykiem doskonale rozumiesz ten koncept. Sumiennie i regularnie aplikując TA możesz liczyć na to, że efekty będą widoczne.

Dodatkową korzyścią z wprowadzania takich pozytywnych zmian jest uczucie zadowolenia wynikające z brania kontroli nad swoją sytuacją – Ci którzy tego doświadczyli wiedzą jak wspaniałe jest to uczucie.

Jak szybko możesz liczyć na rezultaty? To zależy od wielu czynników, ale jeżeli skupisz się nad tym co może być w Twojej kontroli – czyli wybór odpowiedniego nastawienia i intencji i regularna aplikacja przedstawionych ćwiczeń, to już w czasie trwania kursu będziesz mógł/mogła spodziewać się widzieć pierwsze pozytywne zmiany.

Rola wspierającego nauczyciela

W wielu przypadkach osoby, które zwracały się do mnie o wsparcie nie miały odpowiedniego wsparcia w swoim środowisku – z rozmów jakie z nimi odbyłem widoczny był brak empatii, zrozumienia i konstruktywnego wsparcia ze strony nauczycieli. Niestety nasza edukacja muzyczna nie uwzględnienia całej osoby w swoim podejściu.

Co gorsza, znam osoby, które zostały zniechęcone, wręcz skrzywdzone przez niewrażliwych I toksycznych nauczycieli. Przykre, ale prawdziwe.

Jeśli masz szczęście mieć wspierającego nauczyciela – to wspaniale, jeśli nie miałaś/eś pod tym względem szczęścia, to możesz liczyć z mojej strony na wsparcie, wyrozumiałość i konstruktywny feedback.

Znaczenie wspierającej grupy

Z mojego doświadczenia jako uczestnik i prowadzący zajęcia; praca i nauka w grupie osób, które mają podobne doświadczenia i aspiracje jest niezastąpionym wsparciem w procesie zmiany.

Łatwiej jest się zmotywować do codziennej praktyki wiedząc, że dzielimy ten proces z innymi ludźmi. Moja praca może być wsparciem dla innych osób, a jednocześnie mogę szukać tego oparcia w innych.

Możliwość dzielenia wspólnej przestrzeni z innymi ludźmi, którzy dzielą naszą pasję może stać się dla nas źródłem inspiracji i motywacji. Dostęp do energii takiej grupy jest moim zdaniem równie wartościowy jak informacje, którymi będę się dzielił w czasie tego kursu. Jedna z uczestniczek pierwszej edycji kursu wspomniała:

Dobra wiadomość jest taka, że nawyki można zmienić. Wymaga to czasu, kultywowania odpowiedniego nastawienia i rozwijania uważności. Zmiany te można oczywiście wprowadzać samemu, ale nie zawsze jest to takie proste. I tutaj pojawia się znaczenie wsparcia grupy prowadzonej przez bardziej doświadczoną osobę.

W grupie ludzi, których łączy wspólny cel więcej staje się możliwe dla każdego uczestnika. W kontekście doświadczeń innych osób łatwiej jest zobaczyć siebie i swoje nawyki, a zauważenie to jeden z pierwszych kroków w pracy z nawykami. Moim celem jest stworzyć warunki w grupie dzięki którym uczestnicy mogą czuć się bezpiecznie i rozkwitać.

Format kursu

Oto co otrzymasz biorąc udział w tym kursie:

  • Od poniedziałki do piątku wysyłać będę e-mail z teorią i krótkim i prostym zadaniem do wykonania. W sumie będzie 21 lekcji.
  • W każdy poniedziałek (19.00-20.30) odbędzie się grupowa lekcja z użyciem darmowego programu Zoom. Nagranie video będzie dostępne do odtworzenia później, więc nawet jeżeli nie będziesz w stanie wziąć udział w danej sesji, będziesz mógł nadrobić zaległości w swoim czasie. W tej edycji kursu odbędzie się 5 spotkań (we wcześniejszych były 4)
  • Dostęp do zamkniętej grupy na FB. To będzie nasza przestrzeń do dzielenia się komentarzami, obserwacjami i pytaniami.
  • Nagrania audio do samodzielnej praktyki.

Wszystkie te materiały będą dostępne do odtworzenia online (video) lub do zgrania na komputerze i telefonie (audio), więc nawet jeżeli z jakiegoś powodu nie będziesz w stanie w pełni zaangażować się w pracę w czasie kursu, materiały będą również dostępne po zakończeniu kursu.


Dla kogo jest przeznaczony jest ten kurs?

Przede wszystkim jest on przeznaczony dla muzyków: instrumentalistów i wokalistów, grających dowolny styl i na każdym poziomie umiejętności (to nie jest kurs muzyczny!) Jedynym kryterium jest chęć i otwartość do wspólnej pracy.

Kurs ten może być szczególnie atrakcyjny dla osób, które nie mają dostępu do nauczyciela Techniki Alexandra w swoim mieście, co w praktyce oznacza wszystkie osoby w Polsce spoza Krakowa (kilka miesięcy w roku) Warszawy i okolic Tychów.

Korzyści

Ważne jest dla mnie, żeby być w tym momencie z Tobą szczery: nie mogę zagwarantować korzyści jakie wyciągniesz z tego kursu, ponieważ nie zależy to w pełni ode mnie.

Mogę jednak z wielkim przekonaniem Tobie uczciwie powiedzieć, że jeżeli sumiennie będziesz pracować nad zaprezentowanym materiałem, to w ciągu tych 3 tygodni zaczniesz widzieć pozytywne zmiany w Twoim ciele i komforcie gry.

Każdy z nas jest inny i pracuje we własnym tempie. Jednak jeszcze nie spotkałem studenta, który wziął Technikę Alexandra na poważnie i nie zauważył pozytywnych zmian.

Muzycy rozumieją, że aby móc osiągnąć pewien standard na swoim instrumencie potrzebna jest regularna praktyka. Podobnie jest z Techniką Alexandra. Sumienna codzienna praktyka z czasem zaczyna mieć efekt kumulacyjny.


Ramy czasowe kursu

Poniedziałek 27 kwietnia – 25 maja 2020 r.

Koszt kursu

Rejestracja do środy 22 kwietnia – 320 zł
560 zł – jeżeli zarejestrujecie się w dwójkę ze znajomą/znajomym (280 zł od osoby)

Od czwartku 23 kwietnia – 370 zł
660 zł dla dwóch osób (330 zł od osoby)
 
Bonus #1 – osoby, które zarejestrują się do 22 kwietnia dostaną darmową 30 minutową indywidualną lekcję online (do wykorzystania w czasie kursu)

Bonus #2 – wszystkie osoby, które zapiszą się na kurs zapraszam na darmowy 2 godzinny warsztat online skupiony na zastosowaniu “kompasu zmiany” w procesie rozwiązywania problemów. Warsztat odbędzie się w drugiej połowie kwietnia.

Jeżeli w pierwszym tygodniu stwierdzisz, że jednak to nie jest kurs dla Ciebie, to gwarantuję zwrot 100% poniesionych kosztów, bez zadawania pytań. Nic nie ryzykujesz.

Jeżeli zastanawiasz się czy ten kurs jest dla Ciebie, ale nie jesteś pewna/pewien i masz pytania, to umów się na bezpłatną 15 minutową konsultację, albo zadaj mi pytanie.

Rejestracja

Rezerwacja miejsca następuje po wykonaniu przelewu bankowego. Napisz do mnie, żeby otrzymać instrukcje do przelewu.